"Ik vind het fijn als ik mensen op hun gemak kan stellen"
Debby van Gilst-Baegen is medewerker telefonie/receptie bij Adrz. Zij ontvangt patiënten en bezoekers, meldt deze aan voor het spreekuur en verwijst ze door. Verder bedient Debby de telefooncentrale en doet ze uiteenlopende receptiewerkzaamheden. “Ik ben pas gestart, maar ik had deze stap veel eerder moeten zetten!”
Van bedrijfsleven naar ziekenhuis
“Ik koos bewust voor deze baan bij Adrz. Hiervoor werkte ik in het bedrijfsleven. Daar miste ik steeds meer het persoonlijke contact. Ik ben pas gestart, maar heb nu al een paar keer gezegd dat ik deze stap veel eerder had moeten zetten!
Teamwork
Samen met mijn collega’s zijn wij het eerste aanspreekpunt in het ziekenhuis. Het is werk met veel afwisseling. Ik zit aan de receptie en beantwoord de telefoon, in Goes én in Vlissingen, ik heb afwisselend dag-, avond- en nachtdiensten. Daarbij werk ik steeds met andere collega’s. Ook die afwisseling is leuk. Het is bovendien echt teamwerk.
“Ik had deze stap veel eerder moeten zetten"
Tevreden gevoel
Ik ontmoet dagelijks veel verschillende mensen. Natuurlijk weet ik dat niet iedereen graag in het ziekenhuis komt. Het is aan mij om iedereen zo goed mogelijk te ontvangen. Ik vind het fijn als ik mensen op hun gemak kan stellen en in alle rust verder kan helpen. Dat geeft een tevreden gevoel.
Verder ontwikkelen
Deze baan is zo leuk en veelzijdig, dat ik mijn toekomst hier zie. Aantrekkelijk van Adrz is dat je ondersteund wordt via scholingen en trainingen. Daar sta ik voor open. Ik zag al dat je je via e-learnings kunt verdiepen in onderwerpen als ‘klantgericht telefoneren’ en wij krijgen ook workshops voor patiëntgerichtheid. Het is mooi dat je op die manier kunt groeien in je werk.”